Kan jag få en guidad tur?
Ja, men den måste förbokas. Priser och hur du bokar kan du hitta under ”Besök vår trädgård”.
Var ligger Jeppa S Trädgård?
Vi finns i nordöstra Skåne, vår adress är Jeppa Svenstorp 2089, 283 91 Osby. Karta finns under ”Kontakt / Hitta hit”.
Vad har ni för betalningsmöjligheter?
På vår hemsida kan du, via Klarna, betala med kort, swish och faktura. Vi tar kort och swish i plantskolan. Vi hanterar inga kontanter.
Varför besöksavgift och hur mycket?
Ett besök i vår trädgård kostar 70:- per person som är 15 år eller äldre. Vi är inte bara en plantskola utan även en besöksträdgård.
Får jag plocka/smaka frukt?
Nej, du får inte plocka frukt själv, varken i trädgård eller i växthus. Du får däremot gärna fråga oss om det finns något moget att smaka på.
Får jag ta med hunden?
Ja, kopplade hundar är välkomna. Vattenskål finns utanför ingången till det subtropiska växthuset.
Finns det olika fika- och matalternativ?
Ja, vi har traditionell fika, glass samt lättare lunch till försäljning. Gluten-, laktos- och veganvänliga alternativ finns.
Får jag ta med egen fika/mat?
Nej, då vi har ett café är det inte tillåtet att ta med egen fika/mat.
Kan jag få personlig rådgivning/trädgårdsrådgivning?
Vi erbjuder viss rådgivning på plantskolan, i mån av tid. Önskar du rådgivning inför större projekt, vänligen boka ett besök hos oss eller en telefontid. Hör av dig till info@jeppastradgard.se
Har ni samma varor på lagret som online?
Nja, sortimentet kan skilja sig åt i webbshop och på lager.
Har ni garanti på växter?
Ja, vi har 3 månaders garanti på växterna vi säljer. För mer info se ”Köpinfo”.
När får jag min leverans?
Vi skickar beställningar inom det veckointervall du valt/fått vid beställning. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i leveransen.
Skickar ni varor till hela Sverige?
Ja, det gör vi.
Varför fick jag inte allt jag beställt?
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Om en eller flera varor inte kan levereras informeras du om det till din e-post. Vi tar endast betalt för varor som levereras.
Var kan jag hämta min beställning?
Du kan hämta din beställning på Industigatan 7. Väljer du att hämta din vara på vårt lager är du välkommen under den veckan du valt vid beställning. Övriga tider enligt överenskommelse.
Kan ni lägga undan växter till mig?
Nej, däremot kan du genomföra ditt köp via vår webbshop och välja att du hämtar din vara på vårt lager.
Under odlingszon står det en siffra inom parentes, vad betyder det?
Siffran inom parentes är odlingszonen som växten kan klara sig i ett skyddat läge eller i kallväxthus.
Kan jag ha konferens/bröllop/fest/kalas hos er?
Ja, vi hyr ut växthuset för olika evenemang, vi har plats för 40 sittande gäster inomhus och ytterligare 20 utomhus. Kontakta oss för mer information och tillgänglighet.
Är det tillgänglighetsanpassat?
Vi gör vårt bästa för att alla ska ha möjlighet att besöka oss. Våra gångar både i trädgård och växthus är belagda med hårdpackad stenmjöl. På vår besökskarta finns promenadstråk med jämnare underlag utmarkerade. I det subtropiska växthuset finns en tillgänglighetsanpassad toalett.
Måste jag betala inträde om jag bara ska köpa växter?
Nej, ska du endast hämta din beställning eller handla i plantskolan behöver du inte betala inträde.
Får jag röka?
Trädgård, växthus och vår servering är rökfri. Rökning är endast tillåten på parkeringen. Helst i din egen bil.
Behöver jag vara hemma vid leverans?
Ja, du måste vara på plats för att ta emot samt signera leveransen.
Hur vet jag att ni tagit emot min order?
När du lagt din order kommer du få en orderbekräftelse på din mail, kolla även så det inte hamnat i din skräpkorg. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss.
Kan jag ändra mig? Ta bort, lägga till eller avbryta beställning?
Har du ångrat ditt köp på plantskolan tar du med din produkt och ditt kvitto till oss inom 14 dagar och får pengarna tillbaka. Produkten ska vara i oförändrat skick. För justering av köp i webshop kontakta oss här info@jeppastradgard.se , ange då ditt ordernummer.