Kan jag få en guidad tur?

Ja, men den måste förbokas. Priser och hur du bokar kan du hitta under ”Besök vår trädgård”.


Var ligger Jeppa S Trädgård?

Vi finns i nordöstra Skåne, vår adress är Jeppa Svenstorp 2089, 283 91 Osby. Karta finns under ”Kontakt / Hitta hit”.


Vad har ni för betalningsmöjligheter?

På vår hemsida kan du, via Klarna, betala med kort, swish och faktura. Vi tar kort och swish i plantskolan. Vi hanterar inga kontanter.


Varför besöksavgift och hur mycket?

Ett besök i vår trädgård kostar 70:- per person som är 15 år eller äldre. Vi är inte bara en plantskola utan även en besöksträdgård.


Får jag plocka/smaka frukt?

Nej, du får inte plocka frukt själv, varken i trädgård eller i växthus. Du får däremot gärna fråga oss om det finns något moget att smaka på.


Får jag ta med hunden?

Ja, kopplade hundar är välkomna. Vattenskål finns utanför ingången till det subtropiska växthuset.


Finns det olika fika- och matalternativ?

Ja, vi har traditionell fika, glass samt lättare lunch till försäljning. Gluten-, laktos- och veganvänliga alternativ finns.


Får jag ta med egen fika/mat?

Nej, då vi har ett café är det inte tillåtet att ta med egen fika/mat.


Kan jag få personlig rådgivning/trädgårdsrådgivning?

Vi erbjuder viss rådgivning på plantskolan, i mån av tid. Önskar du rådgivning inför större projekt, vänligen boka ett besök hos oss eller en telefontid. Hör av dig till info@jeppastradgard.se


Har ni samma varor på lagret som online?

Nja, sortimentet kan skilja sig åt i webbshop och på lager.


Har ni garanti på växter?

Ja, vi har 3 månaders garanti på växterna vi säljer. För mer info se ”Köpinfo”.


När får jag min leverans?

Vi skickar beställningar inom det veckointervall du valt/fått vid beställning. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i leveransen.


Kan jag byta upphämtningsvecka eller leveransvecka?

Du kan ändra dig fram till 1 vecka innan din valda vecka. För att byta vecka, klicka HÄR.


Vi är ett gäng kompisar som vill beställa ihop för att dela på fraktkostnaden, hur gör vi?

En av er måste göra beställningen/beställningarna. Det måste vara samma namn, samma mailadress och samma adress. Läs mer om att komplettera HÄR. Görs inte beställningar med samma namn, mailadress samt adress hanteras ordrarna separat.


Kan jag komplettera min order?

För att dina ordrar ska kopplas ihop måste du använda samma namn, mailadress samt postnummer. Anger du samma mailadress i kassan kommer vårt system att koppla ihop dina ordrar. Dina ordrar kommer då samfraktas. För varje omgång med 12 varor tillkommer en ny fraktavgift. Se nedan exempel.
Du kan komplettera din order fram till en vecka innan leverans/upphämtning. 

Exempel:
Kalle i Kalmar beställer 5 varor och får en fraktavgift på 790 kr på sin order.
Kalle gör en till order med samma mailadress, denna är också med 5 varor, han får då ingen fraktavgift på denna order då han är under 12 varor totalt.
Kalle gör ytterligare en order på 5 varor. Denna gång kommer han över 12 varor och får därför en till fraktavgift på 790 kr på denna order.


Skickar ni varor till hela Sverige?

Ja, det gör vi.


Varför fick jag inte allt jag beställt?

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Om en eller flera varor inte kan levereras informeras du om det till din e-post. Vi tar endast betalt för varor som levereras.


Var kan jag hämta min beställning?

Du kan hämta din beställning på vårt lager på Industigatan 7. 


När kan jag hämta min beställning?

Upphämtning av förbokade ordrar sker på Industrigatan 7. Du är välkommen att hämta din order under veckan/helgen du valde när du la din order. Utlämning sker mellan kl.10-16. Vilken vecka du valt kan du se på din orderbekräftelse. Du kommer få ett påminnelsemail en vecka innan din valda vecka.
OBS, innan lagerförsäljningen öppnat för säsongen sker ingen försäljning på plats. Innan dess – endast upphämtning av redan beställda varor. Text uppdateras när datum för försäljningsstart på lagret är spikad.


Varför kan jag bara hämta de stora exemplaren?

Vi har ett urval växter som är för stora för att kunna skicka på pall till er, antingen för breda eller för höga. Dessa kan man därför endast köpa för upphämtning på vårt lager. Upphämtning sker enligt gemensam överenskommelse. Efter lagd beställning, ta kontakt med oss på info@jeppastradgard.se för att boka upphämtningstid.


Kan ni lägga undan växter till mig?

Nej, däremot kan du genomföra ditt köp via vår webbshop och välja att du hämtar din vara på vårt lager.


Under odlingszon står det en siffra inom parentes, vad betyder det?

Siffran inom parentes är odlingszonen som växten kan klara sig i ett skyddat läge eller i kallväxthus.


Är höjden som anges med eller utan kruka?

Höjden som anges på varorna är inklusive kruka.


Kan jag ha konferens/bröllop/fest/kalas hos er?

Ja, vi hyr ut växthuset för olika evenemang, vi har plats för 40 sittande gäster inomhus och ytterligare 20 utomhus. Kontakta oss för mer information och tillgänglighet.


Är det tillgänglighetsanpassat?

Vi gör vårt bästa för att alla ska ha möjlighet att besöka oss. Våra gångar både i trädgård och växthus är belagda med hårdpackad stenmjöl. På vår besökskarta finns promenadstråk med jämnare underlag utmarkerade. I det subtropiska växthuset finns en tillgänglighetsanpassad toalett.


Måste jag betala inträde om jag bara ska köpa växter?

Nej, ska du endast hämta din beställning eller handla i plantskolan behöver du inte betala inträde.


Får jag röka?

Trädgård, växthus och vår servering är rökfri. Rökning är endast tillåten på parkeringen. Helst i din egen bil.


Behöver jag vara hemma vid leverans?

Ja, du måste vara på plats för att ta emot samt signera leveransen.


Hur vet jag att ni tagit emot min order?

När du lagt din order kommer du få en orderbekräftelse på din mail, kolla även så det inte hamnat i din skräpkorg. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss.


Kan jag ändra mig? Ta bort, lägga till eller avbryta beställning?

Har du ångrat ditt köp på plantskolan tar du med din produkt och ditt kvitto till oss inom 14 dagar och får pengarna tillbaka. Produkten ska vara i oförändrat skick. För justering av köp i webshop kontakta oss här info@jeppastradgard.se , ange då ditt ordernummer.