Kan jag få en guidad tur?

Ja, men den måste förbokas. Priser och hur du bokar kan du hitta under ”Besök vår trädgård”.


Var ligger Jeppa S Trädgård?

Vi finns i nordöstra Skåne, vår adress är Jeppa Svenstorp 2089, 283 91 Osby. Karta finns under ”Kontakt / Hitta hit”.


Vad har ni för betalningsmöjligheter?

Vi tar kort och swish både på vår hemsida och i plantskolan. Vi hanterar inga kontanter. Vi kan i dagsläget tyvärr inte faktura företag genom via Swedbank pay. Att betala direkt med företagskort går bra.

Däremot kan vi skicka en faktura genom vår fysiska butiks kassasystem. Vill du som företagare handla på faktura, vänligen hör av dig till oss på order@jeppastradgard. Ange vilka produkter du är intresserad av, produktnummer, antal, organisationsnummer, adress och kontaktperson.


Varför besöksavgift och hur mycket?

Ett besök i vår trädgård kostar 70:- per person som är 15 år eller äldre. Vi är inte bara en plantskola utan även en besöksträdgård.


Får jag plocka/smaka frukt?

Nej, du får inte plocka frukt själv, varken i trädgård eller i växthus. Du får däremot gärna fråga oss om det finns något moget att smaka på.


Får jag ta med hunden?

Ja, kopplade hundar är välkomna. Vattenskål finns utanför ingången till det subtropiska växthuset.


Finns det olika fika- och matalternativ?

Ja, vi har traditionell fika, glass samt lättare lunch till försäljning. Gluten-, laktos- och veganvänliga alternativ finns.


Får jag ta med egen fika/mat?

Nej, då vi har ett café är det inte tillåtet att ta med egen fika/mat.


Kan jag få personlig rådgivning/trädgårdsrådgivning?

Vi erbjuder viss rådgivning på plantskolan, i mån av tid. Önskar du rådgivning inför större projekt, vänligen boka ett besök hos oss eller en telefontid. Hör av dig till info@jeppastradgard.se


Har ni samma varor på plantskolan som online?

Nja, sortimentet kan skilja sig åt i webbshop och på plantskola.


Har ni garanti på växter?

Ja, vi har 6 månaders garanti på växterna vi säljer. För mer info se ”Köpinfo”.


När får jag min leverans?

Vi skickar lökar och knölar till kunder i hela landet, från början av mars och framåt. Träd och andra växter levererar vi – i egen regi – från Skåne i söder och upp till Värmland, Örebro, Västmanland och Uppsala län. Läs mer om våra frakttider och priser under ”Fraktklasser”.


Kan ni skicka varor norr om Värmland, Örebro, Västmanland och Uppsala län?

Genom fraktbolag kan vi skicka försändelser längre norrut. Kontakta oss för offert, för att kunna ge er en så korrekt prisuppgift som möjligt behöver vi då veta, förutom leveransadress, vilka och hur många växter som ni är intresserade av.  På grund av tidsskäl kommande säsong och för risken att träd tar skada vid paketering och posthantering, skickar inte enstaka träd utan endast på pall. Vi hoppas hitta bättre lösningar i framtiden.


Varför fick jag inte allt jag beställt?

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Om en eller flera varor inte kan levereras informeras du om det till din e-post. Vi tar endast betalt för varor som levereras.


Kan jag hämta min beställning på plantskolan?

Ja, under våra ordinarie öppettider kan du som valt att hämta din order på plantskolan göra det. Lagd order ska hämtas inom 2 veckor, därefter makuleras beställning och du får pengarna tillbaka.


Kan ni lägga undan växter på plantskolan till mig?

Nej, däremot kan du genomföra ditt köp via vår webbshop och välja att du hämtar din vara på plantskola, under våra öppettider.


Under odlingszon står det en siffra inom parentes, vad betyder det?

Siffran inom parentes är odlingszonen som växten kan klara sig i ett skyddat läge eller i kallväxthus.


Kan jag ha konferens/bröllop/fest/kalas hos er?

Ja, vi hyr ut växthuset för olika evenemang, vi har plats för 40 sittande gäster inomhus och ytterligare 20 utomhus. Kontakta oss för mer information och tillgänglighet.


Är det tillgänglighetsanpassat?

Vi gör vårt bästa för att alla ska ha möjlighet att besöka oss. Våra gångar både i trädgård och växthus är belagda med hårdpackad stenmjöl. På vår besökskarta finns promenadstråk med jämnare underlag utmarkerade. I det subtropiska växthuset finns en tillgänglighetsanpassad toalett.


Måste jag betala inträde om jag bara ska köpa växter?

Nej, ska du endast hämta din beställning eller handla i plantskolan behöver du inte betala inträde.


Får jag röka?

Trädgård, växthus och vår servering är rökfri. Rökning är endast tillåten på parkeringen. Helst i din egen bil.


Kan jag välja datum för hemleverans?

Nej, då vi levererar till många kunder under en tur kommer du inte kunna välja dag eller tid för leverans. Du får veta 1-2 veckor i förväg när leveransen förväntas ske.


Behöver jag vara hemma vid leverans?

Nej, du behöver inte vara hemma, bara du meddelar var vi ska ställa dina varor. Efter leverans tar vi inget ansvar för yttre omständigheter såsom kyla, regn, vind och sol.


Hur vet jag att ni tagit emot min order?

När du lagt din order kommer du få en orderbekräftelse på din mail, kolla även så det inte hamnat i din skräpkorg. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss.


Kan jag ändra mig? Ta bort, lägga till eller avbryta beställning?

Har du ångrat ditt köp på plantskolan tar du med din produkt och ditt kvitto till oss inom 14 dagar och får pengarna tillbaka. Produkten ska vara i oförändrat skick. För justering av köp i webshop kontakta oss här info@jeppastradgard.se , ange då ditt ordernummer.


Kan jag lägga till varor på en tidigare order som ännu ej levererats utan att behöva betala grundpriset för frakten två gånger?

Generellt tillkommer alltid frakt enl. fraktklasserna vid en ny order. Önskar du återbetalning av en frakt kontaktar du oss per mail med information om vilka ordernr det gäller samt beställare. OBS! För Lökar/Knölar som sänds via post gäller priset 59 kr även för nya ordern.